Loading

MakerBot Print is our newest print-prepration software, which supports native CAD files and STL assemblies,
allows you to interact with all your printers via the Cloud, and many other exciting new features.

Download Now

Någon som fortfarande är aktiv?

Please Login to Comment

Lite nyfiken på hur stor den svenska 3d print scenen är och om någon är aktiv i denna gruppen?

Jag är här nästan varje dag.
Har en Tevo Nereus, Flsun QQs och kikar härnäst på en Prusa Mini, alt bygga mig en egen med Diamond hotend för flerfärgsutskrifter.
Har funderingar på att sätta en Hemera på min Nereus då storleken är lagom.

Printar i perioder, mestadels funktionella delar.
PLA i första hand, PETG för saker som behöver sitta utomhus.
Filament från clasOhlson.

Jag printar en hel del. Jobbar som lärare i teknik och använder våra skrivare varje dag. Det finns dock en Facebookgrupp som jag använder för diskussioner. 3D Skrivare Sverige.

yes. klart, aktiv inte så mkt men medlem, inne varje dag =)

Aktiv printare och i viss mån designer, men dålig på forum aktivitet. Kör original prusa Mk3s och den har gått lite över 200 dygn sen i januari när jag övergav min gamla Geeetech-skrivare.

Vad kör ni för rigg?

Själv kör jag velleman vertex k8400 från kjell o company med octoprint på en raspberry pi. Gjort några mindre modifieringar men mest satsat på att finjustera inställningar i Cura för de filament jag använder.

en hypercube med E3D chimera och RE-ARM. en bonsai(https://www.thingiverse.com/thing:3356860) som precis blev klar med allt standard utom ett par TMC2130-kloner. kuben direkt via USB och den andra ska få LCD och SD-läsare. har även en turnigy mini fabrikator 2 med bränd Z-motordrivare. konstigt nog använde den en darlington-drivare istället för en vanlig stegmotordrivare. hur som så har jag reservdelar på väg. sen ska den säljas för att bygga en itopie eller mendel90 ;)

Bonsai 3D Printer
by caelf

Jag är på alla sätt aktiv men är dålig på forum, håller dock med om att det vore nice med ett aktivt community!

Jag är här också. Så 3 än så länge. Håller med om att det vore trevligt med lite svenskt folk och mer aktivitet i den här gruppen.

jag känner 2 pers som har 3D-skrivare. så några finns det väl.

Reagerade mest på att senaste posten här var från 2017. Jag har ett gäng polare som håller på med 3d utskrifter men hade varit trevligt att hitta ett svenskt community med alla erfarenheter det drar med sig,