Loading

MakerBot Print is our newest print-prepration software, which supports native CAD files and STL assemblies,
allows you to interact with all your printers via the Cloud, and many other exciting new features.

Download Now

Var köper ni filament?

Please Login to Comment

Hej!
Jag är snart klar med att montera min Tevo Tarantula och ska köpa hem lite filament. Var köper ni det någonstans?

// Henrik

Jag köper från hobbyking. Det är billigt och bra kvalité. Man får också gratis frakt över 45€ så om man köper några rullar så slipper man de och får det inom 10 dagar men oftast 5.

amazon.de (fri frakt till Sverige över 39€, stort urval)
Clas Ohlson (faktiskt det billigaste alternativet per kg jag hittat om man bortser från väldigt suspekta kina-tilverkare)
dasfilament.de (Håller riktigt bra kvalité med stor tolerans för olika temperaturer (PLA), dock svara inte kundtjänst på mail på varken engelska eller google-translate-tyska)

Så här ett år efter alla andra men Hobbyking Eu och uk säljer Esuns pla 1kg för 180:- fri frakt 100 kr billigare än på tex creedo här i landet.

Tjena, kan rekommendera att nytt svenskt företag som säljer sitt eget filament som är gjort i Sverige.

https://addnorth.com/

Passa på nu, man kan beställa hur många gratissampel man vill ;)

Jätteintressant med RE-ADD där de tar tillbaka och återanvänder efter att du misslyckats/raft/rim och det blivit över 2 KG av deras PLA.
Tack för tipset

Köper nästan alltid från Colorfabb(Economy PLA) eller 3Dprima. 3Dgrottan är också bra dock.

3d-grottan.se
Bra support och har nästan allt man behöver till skrivaren

Clas Ohlson har jag köpt PLA från. Är väldigt nöjd med den plasten, även om de inte har så många kulörer att välja mellan.

3d-grottan har jag också köpt från.
3d-grottan.se

Jo gubbdagis (Clas Ohlson) har förvånansvärt bra filament. Deras egna märke är riktigt bra även om jag haft problem med att få flotten att inte tråda.

filamentfabriken.eu
dasfilament.de
rigid.ink

filamentfabriken verkar ha lite problem med maskinerna, så de säljer inte just nu. men das filament har bra briser, väldigt bra plast och relativt billig frakt till sverige.
från rigid.ink brukar jag bara köpa mindre 10M-spolar. annars blir frakten lite för dyr.

Rigid.ink har grymt bra support. Jag köpte ett kilo PMMA från dem, men fick det inte att funka ihop med min extruder, antingen matade den inte tråden eller (med ökat tryck på matningen) så hackades tråden till millimeterhöga cylindrar... Jag fick pengarna tillbaka utan gnäll. Brukar köpa deras transparenta PETG, ffa den röda är grymt snygg...
Annars köper jag från Creative Tools (Zortrax-filament) och 3D Prima.